Reparații pană auto Brașov
Pana de cauciuc apare în cele mai nepotrivite momente – nu o spunem doar noi, ci toți șoferii. Vrei să pleci cât mai repede spre casă, te grăbești la o ședință cu partenerii, vrei să pleci în vacanță cu familia – în astfel de momente te trezești că o roată este dezumflată. Pana de cauciuc poate să apară din două cauze diferite: corp străin și presiune inadecvată. În categoria corpurilor străine care pot provoca pană de cauciuc, intră cuie sau șuruburi, pietre ascuțite sau cioburi de sticlă. Aceste corpuri sunt responsabile de pana de cauciuc în 90 % din situații. Mai există situații în care rularea cu o anvelopă cu o presiune mică duce în mod inevitabil la pana de cauciuc.
Ce faci dacă ai pană de cauciuc?
Pana o poți observa în timp ce mașina staționează sau în mers, primul semn fiind pierderea direcției. Nu trebuie să te panichezi, ci să accelerezi puțin pentru a putea ulterior opri într-un mod controlat. Oprește mașina și apelează cât mai repede la o vulcanizare Brașov. Dacă vei continua să mergi așa cu roata, șansele de reparare în service scad semnificativ, iar singura soluție este înlocuirea anvelopei cu una nouă. Ca să ajungi la o vulcanizare cu pană, ai două variante: fie utlizezi un spray antipană pe bază de spume care acoperă găurile, fie schimbi roata cu problemă cu roata de rezervă. Dacă nu ai mai schimbat până acum nicio roată, nu îți face probleme, te ghidăm noi în cele ce urmează. Primul pas pe care trebuie să îl faci este să tragi frâna de mână și să folosești cricul pentru a ridica mașina. Deșurubează piulițele de la jantă și scoate roata! Pune roata de rezervă pe poziții și înșurubează la loc piulițele. Asta e tot, ai schimbat cu brio roata! Acum pornește spre vulcanizare Brașov pentru a rezolva pana și a schimba din nou anvelopa. Roata de rezervă este destinată doar situațiilor de acest gen, nu va înlocui pe termen lung anvelopa spartă sau deteriorată.
Repari sau schimbi anvelopa?
În momentul în care vei ajunge la vulcanizare, anvelopa va fi inspectată și ți se va spune dacă poate fi reparată sau trebuie să o schimbi cu una nouă. Uneori, o anvelopă care pare că nu are probleme prea mari, se dovedește a fi ireparabilă. În cazul în care se poate repara, membrana interioară va fi curățată de orice impuritate, găurile vor fi astupate, iar etanșeitatea cauciucului va fi din nou restabilită.
Un lucru important de menționat este faptul că nu vei putea schimba doar anvelopa spartă, ci ambele anvelope de pe aceeași osie. Asta înseamnă că dacă ai făcut pană la anvelopa din față -stânga și nu poate fi reparată, va trebui să schimbi și anvelopa din față – dreapta pentru că există un principiu care trebuie respectat și care spune că pe aceeași osie trebuie să existe același nivel de uzură și pneu de aceeași dimensiune. Lucrurile se complică în cazul mașinilor cu tracțiune integrală pentru că vei fi nevoit să schimbi toate cele patru anvelope. Înlocuirea doar a anvelopei cu probleme poate să influențeze sistemul de antiderapare sau controlul asupra mașinii. Poți înlocui doar anvelopa cu pană în situația în care și restul anvelopelor sunt aproape noi.
Reparații pană auto Brașov – Doar specialistul de la vulcanizare va putea determina dacă anvelopa cu pană mai poate fi sau nu folosită. Sfatul nostru este să nu te încăpățânezi și să schimbi anvelopele dacă acest lucru îți este recomandat pentru a nu avea probleme pe viitor. Nu sacrifica siguranța condusului doar pentru economisirea banilor!